Personligt

Signal till framtiden

Efter två decennier som riskkapitalist och 150 genomförda bolagsaffärer i kappsäcken lämnade Jan Ståhlberg...

Personligt

När allt förändrades

Coronapandemin har vänt upp och ned på världen – men med nya vanor och beteendemönster uppstår också möjligheter, menar superentreprenören
Gunilla von Platen.

Personligt

Ärligt talat

Hur blev Annika Winsth så bra på att förklara komplexa ekonomiska händelser? I en personlig intervju går vi på djupet med Nordeas chefekonom, som berättar om sin bakgrund och vad hon tror om framtiden.

Personligt

Whats app, Brian?

Skrattar bäst som skrattar sist. Programmeraren Brian Acton sökte sommaren 2009 jobb på Twitter och...

Personligt

I rättvisans tjänst

Åsa Regnér är ministern som hoppade av för att satsa på en internationell karriär...

Personligt

Nu gäller det att hålla ut!

När vi någon gång i framtiden ser tillbaka på våren 2020 kommer vi troligen minnas en tid...

Personligt

In i det vilda

Kärleken till Afrika och vilda djur fick Filippa Tarras-Wahlberg att grunda insamlingsstiftelsen Wildhood Foundation...

Personligt

När allt flyter

Uppväxten i ett entreprenörshem väckte Emelie Olssons lust att driva eget. Sedan hon tog över Scampi...

Personligt

Röst genom bruset

Hon intervjuar toppolitiker och världskändisar, skriver kritikerrosade böcker och har en gång utsetts till Årets Europé...

Personligt

Solklart

Från norska oljeindustrin till solcellsentreprenör. Daniel Gruvborg vågade ta klivet och satsa på en i dubbel bemärkelse hållbarare framtid. I dag omsätter Nordic Solar över 100 miljoner kronor.

Personligt

En familjeaffär!

Syskonen Frida Scherdén och Oskar Lindholm driver familjeföretaget Eksjöhus. Med småländskt sunt förnuft bygger fjärde generationens ägare vidare mot en hållbar framtid – i dubbel bemärkelse.

Personligt

I huvudet på en chefsstrateg

Grattis till nya jobbet! Men vad gör en chefsstrateg egentligen? – Tack så mycket! Chefsstrategen...

Personligt

Rum för fantasi

Världens ledande hotell och restauranger står i kö för att få arbeta med det kreativa designgeniet Erik Nissen Johansen – som har lögner och storytelling som affärsidé.