Nyheter & Erbjudanden

Nordea bäst på Private Banking – i hela Norden!

Global Finance Magazine har återigen utsett Nordea till den bästa banken inom Private Banking.

logotyp

– Vi är mycket ödmjuka och tacksamma för den fina utmärkelsen, säger Ninni Franceschi, chef för Private Banking Sverige, som tar emot priset för fjärde året i rad.

Priset som det amerikanska finansmagasinet delar ut är en del av ”World’s Best Private Banks 2023”. Denna gång får inte bara Private Banking Sverige detta pris utan även Private Banking i Danmark, Finland och Norge, vilket gläder Ninni Franceschi extra mycket. 

– Vi lever just nu i en utmanande och osäker tid, då det är extra angeläget att vi finns nära våra kunder som en pålitlig och stabil finansiell partner. Ett pris av det här slaget visar att våra ansträngningar uppmärksammas.

Ninni Franceschi
Ninni Franceschi, chef för Nordea Private Banking Sverige.

World’s Best Private Banks

Global Finance Magazine som grundades 1987 har läsare i cirka 190 länder och riktar sig primärt mot företagsledare inom finans och investeringar. En global expertpanel utvärderar banker över hela världen baserat på ett antal faktorer, bland annat återkoppling från ledningsgrupper i olika företag. Vinnare är de banker som visat förmåga att anpassa sig till nya förutsättningar inom förmögenhetsförvaltning och samtidigt bibehålla sitt långsiktiga fokus.

Ett pressmeddelande om priset och samtliga vinnare går att läsa här.

Det aktuella priset bygger på en utvärdering av världens banker som en global expertpanel tar fram. Vad kunderna själva tycker om Private Banking mäts också regelbundet, bland annat genom de kundundersökningar som Nordea skickar ut. Det finns också undersökningsföretag som Sifo och Svenskt Kvalitetsindex som själva ringer upp eller mejlar och ställer frågor, då utan att på förhand veta var den svarande är kund. 

Det som särskilt uppskattats enligt de senaste undersökningarna bland Nordea Private Bankings svenska kunder är proaktiviteten hos rådgivarna, lösningarna på kundernas finansiella behov och den långsiktiga rådgivningen.  

– Trots den senaste tidens börsoro, osäkra utsikter och inflation visar våra undersökningar en fortsatt hög kundnöjdhet och lojalitet bland Private Bankings kunder och jag vill tacka er alla för detta! Vi uppskattar verkligen att ni tar er tid att svara på frågorna ni får – som kan vara många och mycket detaljerade ibland – och ni ska veta att vi följer upp resultaten mycket noga. Vårt mål är vara den ledande Private Banking-aktören i Sverige genom att bygga bra relationer och förvalta era tillgångar väl, under många år framåt, säger Ninni Franceschi.      

Publicerat 02.11.2022